1:a fulbloggen plus lite annat!!

Va härligt att det finns några få Pearl jamfans där ute, vi måste hålla ihop, det är inte många kvar. Favolåtarna är I am mine och immortality!! Fantastiskt! Men jag tycker nog allt med PJ är bra förutom låtar där endast typ hundar skäller, det är Eddies röst I löv!!

Jaha, hur skriver man en lustig fulblogg då?
Morgonen började vid sju då M skulle  köra S till föris, den gör han på onsdagar.
Då tänkte jag att det här är en perfekt dag att leka "tuff lattemamma" på. (Brukar försöka göra det ibland, men det stannar väl oftast i fantasin)
Den tuffa lattemamman gav dottern gröt genom stängd mun = astufft eller not. Hon somnade, det kändes lite tufft. Sen hände det tuffaste drack latte och bloggade.
Nu var det nästan dagishämtning, då hade hade hon med stort M (mamma) dykt upp så den tuffe fick duscha och M fick mata S.
Erkänn lite jobbigt med alla bokstäver, men det är långt ifrån slut så håll tungan rätt i mun om di inte redan gett upp.

Eftersom jag skulle träffa en annan enormt tuff lattemamma vid bokstav K (brukar även gå under ett annat namn) på öppna förskolan så var jag ju tvungen att sätta på lite smink, en ny trasa från H&M, uggsen och det tuffaste av allt min nya marc jacobsväska direkt från LA.
Nu kommer delen som gör att jag inte går under kategorin tuff, jag tog sparken till dagis medan mamma fick ta vagnen.
Hon skulle givetvis vara en sådan vänlig själ att ta Stella en sväng så jag fick vara ensam med min fantastiske son på öppna.

Väl på öppna så var vi enormt tuffa, sen är ju frågan är öppna tufft? Skit samma nu lägger jag ned det ordet tuff.
Drack lite kaffe, fikade, jagade Ks S som gillar kontakter.
Sen dök min sons höggravida favotjej M upp som vi önskar lycka till med förlossning.
Nä, nu har ni fattat att jag var på öppna förskolan med lite kompisar, sen gick vi hem hon med stort M var redan hemma med dottern. Sen middag och annat Svenssonaktigt.

Lyckades lägga två barn helt själv utan skrik och skrän = självförtroendet växte!

Jag lovar att bli lite bättre och mer intressant när jag fulbloggar, fattar knappt själv vad jag gjort idag men nu kallar TV =)

Kommentarer
Postat av: anna

Jag som inte hittar nåt som lockar på tvn...fulbloggen funkade finfint!



Har en utmaning inne hos mig, skulle bli glad om du var med :)

(ven om den kanske passar din man bättre :P)

2009-01-28 @ 21:11:09
URL: http://salhuset.blogg.se/
Postat av: Leos mamma

Halloj och tack för alla gratulationer!

Jag fattar inte varför jag inte kan få din blogg att ligga fint i listan med de andra på min - fast med soof tog det typ 3 månader innan den ville vara på plats så du kanske avancerar snart? Fulblogg alltid intressant, men jag har svårt att hålla reda på bokstäverna! Kram tilldig, kan vi inte ses snart - även om jag nu är gammal och ocool te-mamma!

Postat av: Mamma

Nu när du lagt de små, ta då å koppla av med en latte, för det är du värd.

2009-01-28 @ 22:12:53
Postat av: Sofie

Lät fint. Du framstår som tuff. Tur att man känner dig, annars skulle man ju bli lite skraj.



Tjing.

2009-01-28 @ 22:30:11
URL: http://soof.wordpress.com
Postat av: Maja

har också funderat på det där..hur tufft är det egentligen på öppna?Men man får ju träffa er så lite tufft är det ju ändå (och så får man pussa lite på sin "älskare" Sander!).. Blev riktigt snurrig och konstig där på slutet igår,kände mig riktigt bort i huvudet, och efter att jag lämnat 'öppnas' trygga dörrar kom de härliga värkarna..trodde jag!Gick över på några timmar och idag mår man hur fint som helst men utan unge!Ses snart hoppas jag men bara en sak till..litotesblogg?vad är det för sida?you go girl!!=)

2009-01-29 @ 12:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0