Blogg en lördag kväll!

Då sitter man ensam en lördag kväll, vet inte när det hände sist. Ganska skönt faktiskt, om inte nått av barnen vaknar snart väntar BJ och en Dr,Pepper. Tänkte bara försöka svamla ihop nått här och kanske lära mig hur jag länkar också.

Fredag!! Ibland tas det energi och iblan fylls det på energi som vi brukar prata om här på vår del av stan.
Innan utgång på fm med all påklädning en tjej som man inte trodde kunde få mindre läppar visar de allra minimalaste när man visar en sked med mat. Shit energin bara sinar.
Vidare efter lite skridskor osv börjar lite påfyllning av att jag fick ett litet kort besök av två stycken som gjorde att jag fick sminka mig lite, antar att många redan vet vilka det två änglarna kan vara mamma och pappa. Ni ska inte tro att de kommer för att jag ska sminka mig, de var på väg hem från stan coh precis lagom innan biblodejt så dyker de upp, pust!

Sen ett lugnt bibliotek ( i alla fall utan två mammor med i alla fall två galna och två snälla barn) egentligen borde jag här länka direkt till Soof som innehaver ett litet annat skriftspråk, men jag gör ett försök. Barnen tar två vagnar och slänger i si så där 5432 böcker så mammorna får sålla lite. Sen ett fika där vi som vanligt drömmer oss bort till fjällstugor, ensamma tysta stunder på biblo, blokus i nytt uterum och ja i stor sett allt man kan drömma sig bort till. Det är liksom det vi är bäst på, att drömma oss bort =) Men jag tror att när vi kommer tillbaka till verkligheten inser att vi faktiskt har det rätt gott  i alla fall, vi är nog rätt nöjda. I alla fall med fredagarna!
Summa sumarum, energin är påfylld.

Sedan så blev det en kort liten mysmiddag med famliljen innan party med kläder som inslag skulle hinnas med.
För en småbarnsmamma så är det faktiskt balsam för själen att bara få ta en extratur i bilen för att titta och tycka till om hus, även fast temperaturen i bilen var så hög att den gav två av passagerarna huvudvärk ;) Inga fjällstoppar här inte!

Okej en rätt så rörig fredagsfulblogg, men BJn hägrar så jag känner att tiden rinner iväg.
Lördagen har innehållit tid med familjen E utan pappa M. Tyvärr en Stellis med 39 graders feber nu kväll vilket innebar att en 30-årsfest var tvungen att ställas in. Inte kul eftersom det var en av mina favisars killes dag idag. Men det är bara att inse att när man har barn blir inget som planerat.

Förhoppningsvis så blir det mer blogging i morgon, känner kaj måste komme in i det här med fulblogg och inte fulblogg,

Kommentarer
Postat av: Micke

Det låter som en vanlig helg he he.

Hoppas det löser sig.

Må väl

2009-01-31 @ 22:53:40
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hoppas du får äta din BJ nu i lugn å ro och att Stella sover bort sin feber. Känner jag Herr E rätt är han nog snart åter på Dalgatan:)

2009-01-31 @ 23:28:56
Postat av: anna

Bra att jag läste det där, jag måste komma mig iväg ti bibblan i veckan, har ett gäng barnböcker som borde lämnats igen för längesen :/



B&J har jag fortfarande inte smakat, gissar att jag blir hooked direkt och det kan ju vara onödigt då man vill bli smal tänker jag :)

2009-02-01 @ 12:22:31
URL: http://salhuset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0