Paret E

Man får tacka och buga för alla som varit in och läst och kommenterat, då känns det ju nästan som att man måste orka med ett inlägg trots att alla andra småbarnsföräldrar gått och lagt sig.
En typ presentation skulle väl kunna vara på sin plats kanske. Eftersom jag antar att alla som läser min blogg läser den rosa och kanske tror att vi är precis likadana så bedrog ni er en liten aning, så tänkte jag presentera mig utfrån en liten smärre jämförelse.
Så här är den ÄKTA sanningen om makarna E.

Vem är just nu jätteledsen över att inte få åka på ikea, har trånat efter en Haparandaresa sen vi steg hem från den sista???    MIKKE

Vem ÄLSKAR fester och tar sig gärna en Göteborgsrapé portion och tänker inte på morgondagen???    ERIKA (i alla fall innan mitt 1.5 års långa festuppehåll, men som ni vet snart ska det imundigas rött tjut på resatauranger, uterum, vardagsrum, kök och jag kanske även toalett).

Vem är lite sur över att vi aldrig får upp tavlor och fixar hemma??      MIKKE

Vem är egentligen romantisk men har gett upp sen tio år för att inse att det inte är mycket hålla hand och jag äslar digtjafs hemma hos oss?     MIKKE

Vem lämnar skåpdörrar på vid gavel i hopp om att de ska stängas av vinden?     ERIKA

Vem stänger inte toalock, sätter på tandkrämstuber och sånt onödigt???     ERIKA

Vem har inget tålamod med en trotsig treårig son??          ERIKA

Nåja ni har fattat hur det är ställt hemma hos oss, vem som är mannen och vem som är kvinnan!!!
Mikke, mjuk, känslig, svag för snygga designsaker coh sånt där.
Erika, hårdhudad som bara säger till sin man, bestäm du hur det ska se ut hemma, det blir nog bra.

Men sen ÄLSKAR jag skor, handväskor, fika och skvallra med alla fantastiska tjejkompisar, promenader med skämsstavar med tjejkompisar. Vidare så är jag inte nämnvärt intresserad av AIK heller faktiskt.
Mikke brukar sucka utifrån hallen och säga nu ar du 6 par skor vilka kan åka i källaren (blir aldrig mer äm ett par).

Ni som läst alla mina inlägg börjar nog fatta vad jag menar med att bara skriva utan att tänka, men då ska ni höra mig prata.....

Mer grejer kommer, har fantastiskt mycket oviktigt jag kan skriva om. Nu läser jag inte igenom utan trycker bara på publicera

Kommentarer
Postat av: Lilla Syster

Du är ju en riktig kung på blogga. Inlägg som dessa är riktigt roliga, även om jag vet vem som är mannen i huset. Haha.Över 50 sidvisningar hade jag idag. Snart lika stor som blondin bella. haha

2009-01-26 @ 22:32:24
Postat av: anne

ha ha Erica, jag känner igen er!

2009-01-26 @ 23:32:39
Postat av: Monica

Håller med Anne allt stämmer. En sak har Ni dock gemensamt Ni kan koppla av även om "Gudrun" dragit fram i radhuset:)

2009-01-27 @ 00:01:42
Postat av: anna

Hahahaha, underbart kul att läsa!

2009-01-27 @ 10:13:40
URL: http://salhuset.blogg.se/
Postat av: Mikke

Monica >> Det är en lögn... JAG kopplar inte av!!

2009-01-27 @ 13:24:30
URL: http://www.ejrevi.com
Postat av: Micke

Det är farligt att heta Mikke. Jag kallas för Micke så jag känner mej lite i skottlinjen.

Jösses vad många saker som stämde in med min hälft.

Men en eloge för dina inlägg skall du ha.

Jag kommer att följa din blogg med spänning.

Må väl

2009-01-27 @ 19:21:55
URL: http://pappamicke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0