Egentid

Jag har kommit fram till varför jag inte bloggar nått längre typ!!
BRIST på egentid, det lider väl alla småbarnsföräldrar av så jag är inte ensam.
Men när barnen somnat mellan åtta och halv nio, då ska man allstå hinna, läsa bok, läsa tidning, städa fixa med annat, se på tv själv se på tv med Mikke, vara med Mikke, kolla allas bloggar, kolla facebook och blogga. så sist nästan på min lista i att prioritera hamnar nog bloggningen. Till på köpet så är jag ju faktiskt ute och ränner rätt ofta så ens tid är knapp.

Jag bara älskar att zappa på tv och bläddra i en tidning, för när jag gjort det klart startar min och Mikke kvällsritual som innebär ett mindre eller större fika (allt från barkbitar till B&J) och en serie eller film på tv.

Hade tex tänkt hinna blogga om sportlovdet och en fantastisk dag med korv och sånt i en backe, men det hanns inte med.

Nu ska det bläddras i en tidning till Mikke ha jobbat klart.

Men erkänn alla, man bara älskar Greys och Desperate.
Soof och Bräckliga, snart när våren tittar fram måste vi se över schemat på huset där vi var för ca ett år sen och gå dit igen, måste ju ge det en till chans.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Förstår dig. Lider själv av någon form av bloggtorka. Man vill ju hinna så mycket annat också och Familjeverkstan har verkligen ändrat en del av mitt beteende. Prioritera och fokusera är nämligen mina nya ledord.



Jag håller med dig angående huset. Du måste komma sent den här gången också så att vi får se dina uppspärrade ögon igen. Att det dessutom visade sig vara otroligt roligt är ju bara bonus. Jag kollar!



Vi ses och hörs. Kram.

2009-03-09 @ 16:13:49
URL: http://soof.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0