Prata eller inte prata?

Nu kommer jag nog att skriva ett inlägg som jag kommer att korva in mig i.
Men det är ju det här med folk som pratar lite och folk som pratar mycket. Bland dem som då pratar mycket tycker jag det finns i huvudsak två kanske tre huvudkategorier.
1. Den som är väldigt underhållande, rolig, fyndig och samtidigt intressant.
2. Den som pratar och pratar och pratar. En sån som många drar sig för att sitta med på typ lunchen eller fikat.
3. Den som pratar mycket, om ganska intressanta saker men inte kanske gått i kulskolan.

Jag gillar ju absolut nummer 1. BÄST, 2.an ger mig typ ångest 3.an går väl ann.
Jag då, jag pratar väl en hel del och sen vill jag påpeka att det är få som klår min decibel, speciellt i telefon.
Då vill ju givetvis jag tillhöra nummer 1. Min största skräck är att vara en nummer 2. tänk om typ alla man känner tänker att, nej kan hon inte vara tyst nån gång, prata om roligare saker och inte bara om sig själv hela tiden.
Det kommer man nog aldrig att få veta, för ingen skulle nog erkänna detta faktum utan bara säga att man ABSOLUT är en jätterolig prick!!  Men som tur är pratar jag fantastiskt fort så om jag utråkar folk så går det i alla fall undan.
Det är därför jag inte är nån talare. Jag pratar så fort så själva innehållet och dramatiken i ett tal eller en berättelse kanske inte kommer till sin rätt när jag sätter igång. Därför om jag börjar berätta nån rolig historia Mikke och jag varit med som så slutar det ofta med att jag säger att han får ta över och berätta slutet så folk fattar och kan skratta i slutet även om de inte hunnit förstå min del av berättelsen.


Kommentarer
Postat av: Ostmästarens fru

Hi, hi tycker att du är en klar etta. Synd att jag var insnöad i kväll, det är såna här dagar som man ångrar att man har så lång infart..Fika nästa vecka istället?!

2009-02-05 @ 22:34:50
Postat av: lillasyster

Du är en självklar etta. du är typ roligast, eller så är det för att vi har samma sjuka humor som inte många andra har. Haha.

2009-02-06 @ 12:03:23
URL: http://ejreviskan.blogg.se/
Postat av: bräckliga

Du är en klar etta, men jag är helt med i resonemanget. Själv hamnar jag allt för ofta i dess bryderier - tänker alltid efteråt att jag nog har pratat för mycket och att folk nog tycker att man är en nummer 2. Inte kul, man kan få ångest för mindre.

På söndag är vi två 1:or!!!

2009-02-06 @ 14:22:21
Postat av: Micke

Har nog aldrig tänkt i dom banorna. Kan man mixa?

Då vill jag nog ha lite av alla tre.

2009-02-06 @ 17:33:54
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: MizthaNguyen (v.

Hejsan, titta gärna in i min blogg! finns egen musik & dansvideos & dikter. Kommentera gärna senaste inlägget på mitt hår! :)

2009-02-07 @ 14:21:49
URL: http://mizthanguyen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0